Od czego zalezy efektywność pracy?

Efektywność pracy zależy nie tylko od użytkowanych maszyn, lecz na pewno od pracujących w firmie ludzi. Należy zatem inwestować środki po równo w park maszynowy, jeżeli prowadzimy przedsiębiorstwo produkcyjne i w zasoby ludzkie, które są o wiele ważniejsze z punktu widzenia wydajności pracy. Mnóstwo szefów średnich i niewielkich firm niechętnie wysyła pracowników na drogie kursy, aczkolwiek niekiedy jest to warunek udanego rozwoju w firmie. Każda firma, która chciała by zdobyć certyfikat ISO musi wpierw dokonać wdrożenia ISO, które jak się okazuje w praktyce wcale nie jest takie proste, jeżeli nie posiada się kompetentnej wiedzy i praktyki. Taką wiedzę można najłatwiej nabyć poprzez szkolenia ISO, które niestety nie należą do tanich, bowiem koszt szkolenia dla jednego pracownika to wydatek 1200 złotych. Mimo to należy mieć kompetentnego pracownika i wsparcie firmy konsultingowej, aby wdrożyć ISO czy sporządzić prawidłowo dokumentację i audyty ISO. Wdrożenie ISO nie jest tanie, lecz przynosi dużo korzyści zarówno niematerialnych jak i finansowe. Po pierwsze firma, która może poszczycić się certyfikatem ISO z zakresu norm Systemu Zarządzania Jakością jest jednostką konkurencyjną dla innych podczas przetargów czy konkursów. A także logo ISO może być argumentem za wyborem naszej firmy przez konsumentów czy inne przedsiębiorstwa chętne do nawiązania współpracy. Dzięki wprowadzeniu Systemu Zarządzania Jakością, jakość oferowanych przez markę usług czy towarów jest wyższa przez co konsumenci są zadowoleni i składają mniej skarg czy reklamacji, które trzeba oceniać. Dzięki wdrożeniu tych norm na pewno usprawni się praca całego przedsiębiorstwa oraz organizacja czy też współpraca między pracownikami, którzy będą musieli dbać o to, żeby wszystkie normy zostawały przestrzegane ciągle, a nie tylko jednorazowo.